Vart tog den här veckan vägen egentligen?

Sitter här, trött å lite sliten efter veckans jobb. Det har varit förhållandevis lugnt ändå, slutat mest halvtolv-tolv varenda dag. Hittills har veckan inte riktigt varit som jag hoppades den skulle bli, inga varma sensommardagar, inga mysiga kramar från min nya bekantskap, men veckan är ju inte slut än, så det kanske det blir ändring på. Idag när jag kom hem från jobbet var jag inte särskilt trött. Visst, det hade vart skönt att lägga sig i soffan och dra över sig filten och blunda en stund, men hade jag gjort det hade resten av dagen blivit förstörd. Blir egentligen bara tröttare av att vila mitt på dagen. Så då var jag tvungen att hitta på något för att hålla mig igång så jag inte hamnade i soffan...var på väldigt bra humör, så jag bestämde mig för att baka en kaka och sedan ta itu med köket, diska bort en veckas disk och sen torka bort alla intorkade matrester på spis och bänk. Jag vet, det låter äckligt, men jag har verkligen inte orkat bry mig i det tidigare den här veckan! Ja iaf så var jag tvungen att gå på konsum om jag skulle få någon kaka bakad. Hade ingen mjölk hemma. Jo, gammal mjölk, två paket faktiskt. Men dom får stå kvar i kylen ett tag till. Kom sedan hem med en halv kasse mat. Fixade ihop en tigerkaka, och medans den gräddades åt jag lite lunch. Blev faktiskt lite slumrig efter maten, men jag tänkte först ta itu med köket, sedan vila en stund om det blev tid till det. Diskade å diskade å det verkade aldrig ta slut! Sen torkade jag och putsade, å fint blev det=) så nu glänser köket, och luktar gott igen! Kakan har jag inte smakat än, tänker ta med den hem till Lit nu när jag åker dit. Vad som händer ikväll vet jag inte. Vet inte ens vad som händer imorgon, om det ens händer något! Det blir antagligen en ganska lugn helg, men det kan vara skönt det också. Nu står raggarvolvon och väntar på mig, ska ut å dra på lite skön musik å sen bege mig mot Lit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0