Full (i) helg(en)...men släkten e värst!

Här kommer äntligen en liten uppdatering för alla nyfikna släktingar;-)

Fredag:
Först jobb, sen firmafest. Först hade vi personalmöte, och i samband med det hade vi ordnat en liten julfest. Vi blev bjudna på mat som beställts in till kontoret. Mycket gott var det, flera olika sorters pajer med sallader och sånt. Till efterrätt blev det en rosa, rätt smaklös cheescake. Till maten bjöd chefen på öl och vin...han hade korkat upp alla flaskor utan att veta hur många som ville ha, så sen var det bara till att dricka=) Vi hade lite tävlingar och sen spelade vi "melodifestivalen spelet". Delade in oss i två lag, och jag blev lite förvånad över att jag verkade ha mest schlagerkunskap i mitt lag...men vi vann iaf=) Sen blev det kareoke! En kollega hade tagit med sig, så vi som var kvar plus chefen, sjöng och drack upp de sista skvättarna av vinet fram till midnatt ungefär. Dom hade jag däremot kunnat vara utan...de sista skvättarna alltså, ehmm. Kom iaf hem hel och välbehållen och somnade gott sen!

Lördag: Vaknade i tio-tiden av att jag låg fullt påklädd i sängen! Var nog lite trött och vimsig när jag kom hem där på natten...hmm. Sen somnade jag om och sov fram till tjugo i två, då det var upp och hoppa! Hade en del att pyssla med innan det var dags för denna kvälls festligheter. Blev hämtad av mamma, pappa och bror vid halv sju för att sedan möta upp släkten på Bishops arms vid sju där vi skulle träffas för att äta och fira pappa som fyller femtio på måndag. Sammanlagt blev vi nog 21 stycken! Jag hade beställt renfilé med någon form av potatis till, och det var jättegott! Sen till efterrätt blev det hjortronparfait, som var det godaste jag ätit på länge!! Verkligen jättegott!! Jag höll mig till pepsi hela kvällen. Bara doften av alkohol fick det att snurra i huvudet på mig! Jag nöjde mig med att sitta och titta på mina lite mindre nyktra släktingar istället;-) Hihi! Kvällen blev riktigt lyckad iaf!!

Söndag: Träffade Cathrin på Coop där hon fick hjälpa mig att välja hårfärg. Kände för lite förändring nu...Sen begav jag mig hit mot Lit, och här har jag mest umgåtts med familjen och vilddjuren ikväll. Och nu sitter jag här med nyfärgat hår, som en liten kastanj, om jag ska gå efter namnet på färgen=) Det blev fint iaf. Nu ska jag fika och sen borde jag åka mot Frös-Island. Måste försöka få klart pappas present ikväll! Sen är det väl läggdags. Känner inte för att jobba imorrn...men men...Ma råkes nog i måra! Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Björn Groth

Man förstår piken fast den va fin.
Ha det bra.

2007-12-24 @ 11:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0