Vår?

Jag vet att det är december, men det skulle lika gärna kunna vara april! Idag har jag plaskat och halkat omkring i vatten och på is. Promenaden till mitt första ställe Step-In imorse blev inte den sköna promenad som jag är van vid. Gick någon minut efter sex hemifrån mig men var inte framme förän strax innan sju. Vanligtvis tar det en halvtimme att gå dit. Sand-gubbarna är tydligen inte uppe lika tidigt som jag, för det fanns inte ett gruskorn på trottoarerna! Och när jag likt bambi halkade omkring där längs Strandvägen, kommer en bil och kör genom en stor, STOR, vattenpöl utan att sakta in. Vattnet sprutade i en fin båge rakt in mot mig och jag hann vända mig bort, men blev ändå nedstänkt av det kalla, smutsiga vattnet. Stod och svor en stund, sedan halkade jag vidare.

Nu är arbetsdagen slut, och jag håller på att torka mina skor innan jag ska försöka gå(!) hemåt. Gissar att det kommer att ta lite tid, men kanske har den mesta isen smält bort nu...även om jag inte trodde det så hoppades jag iaf att vi skulle klara oss ifrån plusgrader och regn i december. Men växthuseffekten vill nåt annat.

Vet inte vad jag ska göra i eftermiddag och ikväll. Om jag kanske skulle ta itu med projekt "utrota blomflugor", så jag får det gjort innan jul...?! Dom har invaderat mitt kök, och jag tycker inte om det! Också borde jag försöka göra klart presenten till pappa. Han fyller ju år en vecka innan julafton=P Fyller jämnt dessutom! Ja, det verkar som att jag inte kommer sitta sysslolös ikväll. Och sen ska jag försöka med det omöjliga, att lägga mig innan elva! Nu är skorna torra, dags att gå hem! Höres!


Kommentarer
Postat av: lovingnurse

ha en trevlig eftermiddag :)

2007-12-06 @ 14:23:56
URL: http://lovingnurse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0