"Jämtländsk älg som fick sluta sina dar som tjälaknöl på ett bord i Uppsala."

Oh vilken härlig fredag jag har haft! Inget jobb att kliva upp till imorse, utan kunde i lugn och ro vakna upp sådär i tolvtiden. Gjorde lite frukost, och sen tog jag och Mia bilen ut till Ikea där vi handlade lite. Jag vet inte hur jag lyckas, men jag handlar alltid så mycket när jag är här nere att jag kommer hem med tre ggr så stort bagage som när jag åkte hit! Denna gång kommer jag släpa hem två speglar, en tavellist på en meter, en glasskål, ett par nya skor, och säkert mer grejer också! Har ju tre dagar till på mig här nere...fast det blir inga möbler denna gång. Har tidigare ggr jag hälsa på här släpat med mig en hallmöbel, och en annan gång kom jag hem med ett cd-ställ på 9 kg...allt drar jag med mig på tåget!

MALMA Spegel
Såhär ser speglarna ut som jag ska släpa med mig hem...fina, eller hur?!=)

Ja, efter Ikea sprang jag ner på stan och köpte ett par skor som jag spanat in på HM. Efter det middag, Jämtländsk älg som fick sluta sina dar som en tjälaknöl på ett bord i Uppsala. Tänk om han ändå hade vetat det när han levde...=) Sen ikväll har det mest blivit tv och mys som igår. Godis, te och lite Idol. Vi har även försökt ge oss på en elektrikers jobb när vi försökte byta lampa i köket. "Kvinnor kan" tänkte vi...och visst kan vi minsann. Iaf få ner den gamla lampan och dra ut en massa kablar ur taket...resten får karln i huset fixa imorrn. Nu ska jag gå och göra vännen sällskap. Katten Tapas har satt sig för dataskärmen och det blir lite svårt att se vad jag skriver. Men...ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0