Japp, de var de det.

Har precis jobbat klart för dagen. Är helt slut! Började kl halv sju imorse, och var klar nu vid halv två ungefär. Sista stället jag städade idag var ganska jobbigt. Dom som jobbar på det stället har precis flyttat in i den där lokalen, och håller för fullt på med att möblera och packa upp grejer på sina kontor. Dessutom hade dom möte där idag, så det sprang kärringar där överallt, mellan mig och alla flyttkartongerna! Kände nästan för att slå till dom med moppen, men det hade nog inte varit någon bra ide om jag vill behålla jobbet.


Måste få berätta när jag ändå håller på...

Igår var jag otroligt trött och less och tänkte muntra upp mig själv med att beställa pizza till middagen från pizzerian som ligger alldeles nedanför mig...börjar leta efter pizza-papperet som jag vet att jag ska ha...någonstans. Jag letar å leter, och efter mycket om och men hittar jag det äntligen! Har gått och längtat efter den här pizzan hela dagen, jag vet precis vad jag vill ha. När jag hittat den i listan tar jag upp telefonen för att slå nummret och beställa. På framsidan står telefonnummret tillsammans med öppetiderna...tis-sön 11-20 står det....hmm, men måndag då? Hur länge har dom öppet idag? Längst upp ser jag då att det står "Måndagar stängt" !! Då rasar hela min lilla värld samman, jag som gått och längtat efter den där pizzan hela dagen, också har dom stängt!! Men vad gör man...det blev lite rester från frysen istället.

Pizza ikväll istället...?



Nu ska jag cykla hem. Tänkte vila lite och sen diska innan jag ska träffa H ikväll=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0