Jeerk ägde scenen!

image31 
Vackert.

Igår kväll var jag för andra kvällen i rad på Storsjöteatern. Den här gången var jag och mamma där för att se "The ultimate rock and rythm show" med "The Jeerk". Det är tredje året i rad som jag ser dom. När jag såg att dom skulle komma hit i år ígen var det ingen tvekan om saken, jag skulle dit!! Jeerk är en dans/show/step-grupp från Göteborg som med sina gympadojor med stepjärn gör en liten annorlunda show kan man säga. Dom får till härliga rytmer genom att steppa och använda sig av olika hjälpmedel så som hockeyklubbor, tunnor, borrmaskiner, zippo-tändare, blåsa i flaskor m.m. I år hade dom med lite mer sång och även monologer som var riktigt bra. Det är verkligen lätt att skratta åt dessa fem killar som är riktigt duktiga musiker/dansare/skådespelare!

image31 
Så duktiga att man ryser! Han längst till vänster tog av sig alla kläderna på scenen också. Alla!

Öppningsnummret var underbart bra, men sen följde en halvbra show fram till pausen. Jag hade säkert alldeles för höga förväntningar eftersom jag sett två underbara föreställningar med dom tidigare, men jag var faktiskt lite smått besviken och hoppades verkligen att det skulle bli bättre än så efter pausen. Och det blev så bra som jag hoppats tillslut! Nu kom alla nummer som jag suttit och väntat på. T.ex. när dom kommer in som hockeyspelare, utrustade med hjälm, hockeytröja och klubba för att steppa och göra ett fantastiskt nummer genom att slå med klubborna i golvet och skapa olika rytmer. Sen är det så häftigt när hela scenen släcks ner och dom tar fram sina zippo-tändare och gör ljud med dom genom att stänga locken plus att det blir en härlig effekt med små gnistror där i mörkret. Det numret avslutas sen med ett vackert lucia-tåg där gossarna tågar ut med sina tändare=)

Ett annat fantasifullt nummer är det med byggarbetarna. Dom kommer in på scenen med borrmaskiner, stora trähjul som man har kablar på, tunnor och annat. Dom gör ett underbart trum-nummer också där dom slår på helt vanliga plasttunnor! Det är fantastiskt vilka ljud dom kan få till och att dom kan skapa musik genom att använda sig av vanliga grejer! Jag kan bara säga att det var en superhäftig och underhållande show dom bjöd på igår! Har ni chansen att se dom, gör då det!! Dom spelar även ikväll och imorgon kväll på Storsjöteatern. Det var en grymt bra avslutning på den annars gråa och snöiga höstkvällen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0