Längtar, längtar, lääääängtar!!!!

Nu är det fixat och klart! Biljetterna är bokade. Sällskapet är fixat. Nästa onsdag då...=)

Jag fick min första skiva med honom i julklapp när jag var fyra. Såg min första konsert med han när jag var fem. Sedan dess har det blivit ytterligare tre konserter! Och nästa vecka kommer han till stan igen...=) Vi har äntligen bokat biljetterna nu. Det är nog fyra år sedan jag såg honom live sist, Robert Broberg! Jag och H ska gå och se han på Storsjöteatern på Onsdag. Vi lyckades få biljetter den dagen, på måndagen och tisdagen är det slutsålt! Vi bestämde redan första gången vi träffades att vi skulle gå och se "Robban" till hösten när han kommer hit. Det visade sig nämligen att vi båda två har han lite som en idol! Jag längtar, det ska bli så roligt att se han igen!! Och trevligt sällskap får jag också;-)




Om kärleken va stadsminister, ja de vore väl bra
om krigsministern hette Puss & Kram
hur skulle re va?
om finansministern sa: pengarna dom får ni tillbax, oh ja!
om kulturministern hette humorn - va kul vi skulle (ha ha) ha!

Låt hjärtat regera
både 1:a & 2:a kammaren
love for president
amore dictatore
liebe für kansler
tjena-muff-tung-pung!

Om kärleken.. osv.
om om om omtanken va huvudfråga hur skulle re´va
om skolministern hette 'Fri Vilja'
en sån ska vi ha, så att kärleken kan bli stadsminister...

Låt oss få ett slut på alla knäppa beslut
kandidat Hat, ska helt enkelt inte ha några fler mandat
- varje minister ska va din & min - ister!
eller hur va´säger ni, brothers & sisters

Om kärleken.. osv.
om välkommen va invandrarminister, oh ja!
låt tolerans bli justitieminister, de e ju just dit vi ska
så att kärleken kan bli stadsminister - i morrn? nää idag!

text: Robert Broberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0