Så kan det gå...när fel däck är på!

Imorse gick starten på näst sista loppet i F1 för den här säsongen. Hade gärna sett det, men orkade verkligen inte vakna i åtta-tiden då dom startade. Loppet, som tydligen var väldigt spännande, gick i Kina idag, därav den dumma sändningstiden. Men jag hade goda förväntningar på Hamilton som startade i pole position, dvs. längst fram. Sen fick jag höra från pappa att "det var nån finne som vann..."  Räikkönen såklart. Hamilton hade pga en massa omständigheter, bl.a. nästan helt sönderkörda däck, brutit loppet. Men på en mycket hedrande andraplats kom fina Alonso! Nu ligger han bara fyra poäng efter Hamilton, och sen kommer Räikkönen i poängställningen. Så nu är dom tre som slåss om VM-titeln! Hade inte Hamilton brutit idag utan gått först in i mål, då hade han säkrat VM-titeln, men så blev det alltså inte nu. Bara att hålla tummarna för nån av McLaren pojkarna om två veckor då...



Dessa tre har chans att vinna VM...Hamilton, Alonso och Räikkönen. Dom två längst till vänster hejar jag på!
Heja, heja!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Riktigt surt att det tar slut nu. Alonso!

2007-10-07 @ 16:39:53
URL: http://sebastianjonasson.blogg.se
Postat av: Fastra

Jag håller tummar o tår för "den där finnen"
HEJA HEJA...

2007-10-08 @ 16:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0