Uppladdning

Idag är jag riktigt hoppig. Går och väntar på att klockan ska bli 18 då F1:en drar igång. Jag och Johan ska ha en riktig helkväll hos mig, med middag och sen ska vi se loppet. Har läst på lite inför ikväll, så jag är riktigt förberedd;-) Hamilton har väldigt goda chanser att vinna. Tänk vad häftigt om nykomlingen går och tar hem alltihopa! Heja Hamilton!! Såhär kommer starten se ut i eftermiddag. Felipe Massa i pole position. Därefter Hamilton, Räikkönen och Alonso. Det kan bli en spännande start!


Lewis Hamilton - McLaren: 107 poäng, vinner ifall han blir:
  • 1:a eller 2:a.
  • 3:a, 4:a eller 5:a och Alonso inte vinner.
  • 6:a eller 7:a och Alonso blir bäst trea samt Räikkönen inte vinner.
  • 8:a och Alonso blir sämre än fyra samt Räikkönen sämre än tvåa.

Fernando Alonso - McLaren: 103 poäng, vinner ifall han blir:

  • 1:a och Hamilton är trea eller sämre.
  • 2:a och Hamilton är sexa eller sämre.
  • 3:a och Hamilton är åtta eller sämre samt Räikkönen inte vinner.
  • 4:a eller 5:a och Hamilton sämre än åtta samt Räikkönen trea eller sämre.


Kimi Räikkönen - Ferrari: 100 poäng, vinner ifall han blir:

  • 1:a och Alonso trea eller sämre samt Hamilton sexa eller sämre.
  • 2:a och Alonso fyra eller sämre samt Hamilton åtta eller sämre.

Så, vem vinner? Finnen? Britten? Eller spanjoren?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0