Fjällen i helgen?!

                                                                                                                                               image20

Det är fyra år sedan jag var ute på en fjällvandring senast. Visst, jag har varit på ett antal vinter-turer, åkt skidor, tältat, bott i stuga m.m. Men det är inte samma sak som en skön vandring i början av hösten! Bland alla sprakande färger och den friska fjälluften. Jag börjar helt seriöst på att bli sjuk av längtan efter att få komma ut i fjällvärlden! Den lilla friluftsmänniskan i mig vaknar alltid vid liv den här årstiden, jag minns alla vandringar vi gjorde med skolan, också får jag en sån där otrolig längtan i hela kroppen! Har varje höst börjat lite smått med att fundera och planera, men det har aldrig blivit av att man tagit sig ut. Men nu verkar det som att det äntligen blir av! Jag och Annica ska, om vädret tillåter, bege oss ut på lördag morgon och gå en bit, slå upp tält, njuta av stillhet och tysthet, av djur och natur, av torkade bananer och bara vara. Det ska bli såå skönt! Längtar jättemycket! Så ikväll har jag varit hemma i Lit, letat fram lite bra-å-ha prylar som tält, sovsäck, karta, kompass (ok, dom sakerna är nödvändiga) och lite annat smått och gott. Nu återstår det bara att hitta igen ryggsäcken, har inte hittat den här, så förhoppningsvis ligger den hemma hos mig någonstans. Kan bli lite jobbigt att bära alla sakerna om jag inte har någon ryggsäck...ja, hoppas bara att vädret står på våran sida, att solen tittar fram och att vi får en underbar helg i fjällen!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Jag avundas er... Skulle också uppskatta en sån helg... Men den bekväma stadsbruden i mig föredrar hotellsängar! ;)

2007-09-06 @ 22:52:38
URL: http://cathrinlarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0