McLaren, vad håller ni på med??

Kanske måste förklara först till er som inte redan visste det, att jag är ett stort Formel1-fan, så ni inte undrar vad det är jag babblar om här. Jag håller på Mercedes McLaren, och det är för dom som min stora favorit Fernando Alonso kör för, och hans mycket duktiga stall-kompis Lewis Hamilton som dessutom är den som leder med flest poäng, och tätt därefter ligger Alonso.

image22
Vad tusan håller ni på med McLaren??

Fick av en f1 kompis veta något fruktansvärt igår kväll. McLaren har tydligen spionerat på Ferarri under hela säsongen och riskerar nu att uteslutas ur denna säsong, och kanske även under 2008! Blev helt chockad, vaddå spionerat? Varför skulle dom ha gjort något sådant? Ok, varför dom skulle ha gjort det är väl ganska självklart, dom vill veta hur Ferarris bilar funkar, under vilket varv dom ska göra depå-stopp o.s.v. Det kan vara bra och viktig information i sådana här tävlingar. Men dom måste ju veta vad dom riskerar genom att hålla på med sånt här, så VARFÖR gör dom det ändå? Det var tydligen Alonso (bästa och snyggaste f1-föraren någonsin om ni frågar mig...) som hade angivit sitt eget stall och berättat vad dom höll på med...jag vet inte så mycket mer själv än det jag fick höra igår, och det jag har läst om på en hemsida, men dom väntade fortfarnade på domen igår kväll. Idag står det klart att McLaren får fortsätta köra denna säsong, *lättad* men att dom förlorar sina konstruktörspoäng (lite osäker på vad för poäng det är...) och att dom ska böta 100 miljoner dollar!!!! Hundra miljoner, det är många dollar det!!

Det här innebär nu att Alonso och Hamilton får fortsätta att vara med och slåss om mästerskaps-titeln. Förarna blir i detta fall ostraffade, det är bara stallet som straffas. Det är skönt eftersom jag inget hellre vill än att se Alonso högst upp på prispallen, och Hamilton som tvåa. Jag är väldigt besviken på McLaren, att dom ens vågar tänka i sådana här banor! Fyyyyyyyy, å skäms på er!!!!

image23
Guldgossarna som får fortsätta köra trots allt...
Från vänster: Fernando Alonso och Lewis Hamilton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0