1+1=2

image58
Det är farligt att bli bortskämd med sällskap. Då känns det fruktansvärt tyst och ensamt när man en kväll är själv hemma. De senaste tre veckorna kan jag på en hand räkna de ensamma stunderna. Men en sak som är bra är att jag äntligen, med lite hjälp, lyckats vända tillbaks dygnet, så  redan vid elva vill jag inget mer än att krypa ner under täcket. Förresten, denna vecka är en riktig guldvecka! Två arbetsdagar, en festdag, en vilodag och så en arbetsdag till innan helgen. I like it very much.

image57

Idag på lunchen satt jag och tittade ut på de gröna björkarna. Under slutet av förra veckan då vädret här var fantastiskt, sprack knopparna på träden upp och det gröna började titta fram. Våren är fantastisk! Tre dagar efter jobbet satt jag och solade. Det var så varmt att vi här gick mer eller mindre sommarklädda! Jag fick fin färg, och halsont på köpet. Imorgon ska det bli ännu varmare! Gubben på tv4 nyheterna lovade 19 grader! På onsdag vill vi också ha finväder. Då är det valborg, och här i Uppsala är det festernas fest då! Ungefär som Yran hemma, fast under en och samma dag! Jag tänker tillbringa dagen med karln min och hans vänner. Nu ska jag stoppa ner solkrämen i väskan och sen mig själv i sängen. Godnatt världen


image56



 


Kommentarer
Postat av: Cathrin

1+1=2?? Jag har fått till det som 1+1=3...

2008-05-01 @ 17:33:11
Postat av: Bror

Du har tur du... får va ledig... Jag Jobbade måndag till onsdag... va på fest på onsdag... jobb torsdag, fredag, lördag, och söndag.... sen har jag jobbat 7 dar innan det också... Lite trött kanske...
sen blir det jobb 6 dagar nästa vecka...
kanske 7...
sen har jag bara en vecka kvar i den här hålan...

2008-05-04 @ 09:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0