Sun day



Jag trodde den här helgen skulle bli grå, och tråkig, och tröttsam och dötrist, men den blev alldeles, alldeles...underbar! Det är skönt när man inte inleder helgen med stora förväntningar på att den ska bli bra, för att sedan bli besviken. För mig var det precis tvärtom, jag var beredd på att tillbringa min helg själv och att jag bara skulle sitta här less och uttråkad. Men istället så hände det en hel massa oväntade saker! Vad som först troddes skulle bli en gråvädershelg blev igår en riktig finvädersdag med sol och sjungande vårfåglar! Fram till kl fyra på eftermiddagen hände inte så mycket, men då bestämde jag och grannen att vi skulle gå ut i solen och ha vårat apelsinkalas som vi pratat om en tid.  Sagt och gjort tog vi med oss våra apelsiner, gick ut i skogen bland myror och blåsippor(!) och hittade såsmåningom en fin sten som passade sig utmärkt för att äta våra apelsiner på. Så där satt vi ett tag och mådde gott innan vi vandrade tillbaka till betongen. Ganska skönt att man bara kan gå utanför knuten och ändå få lite av den där lantkänslan man saknar däruppifrån. Och det bästa av allt...det var vårvärme, vårkänslor och vårrullar i luften!

Trodde inte dagen skulle bli mer spännande än så, så jag förberedde mig inför en mysig kväll framför teven. Men grannen tyckte jag skulle komma över på korridorsfest, och det visade sig bli trevligare än att sitta själv på rummet. Dock följde jag inte med ner på stan utan nöjde mig för kvällen och gick över till mitt. Vaknade i femtiden imorse av fnittrande vårfåglar som inte heller kunde sova...dom höll mig vaken till strax efter sju. Då hade solen redan gått upp och det blev ännu svårare att sova. Söndagen har flutit på och jag var bortbjuden på middag och glass hos en ny kompis inne i stan. Och det var inte vilken glass som hellst, utan pepparkaksglass minsann! Det är svårt att stå emot! Så jag har haft en guldkväll med underbar mat, pepparkaksglass och mycket trevligt sällskap. Dessutom fick jag skjuts hem sen. Lyx!
Lyx, lax, läggdags!
goodnight sweethearts
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0