Det går en katt på taket, och någon har gjort ett hål i mig idag.

Finally! Idag låg visumet äntligen på dörrmattan när jag kom hem! Ett bekymmer mindre. Nu ska jag  kunna ta mig in i landet utan större problem. Om två veckor är jag där! Knäppt! Jag tänkte ha ett goodbyeparty denna helg men det är inte så många av mina vänner som är hemma så jag skjuter nog upp det en vecka.

Jag var hos mormor två dagar, tänkte jag måste åka dit och umgås lite med henne innan jag åker. Vi fikade mest hela tiden. Som det brukar va när man är där. Jag höll rent ut sagt på att bli ihjälmatad då jag tydligen "äter som Katta"! När vi inte åt tittade vi på gamla teckningar som jag, mina bröder och kusiner gjort när vi var knappt en meter höga. Sen satt vi på balkongen och fikade med en väninna till mormor. Dom två satt och diskuterade min Kinaresa, om hur jag ska klara mig därborta när det inte finns potatis utan bara ris. Och tänk om jag hittar en Kinespojke?! "Dom som är så små!" Påpekade för dom att jag är inte så stor jag heller...
Jag satt bara och skrattade för mig själv och åt glass. Det kan vara rätt roligt att vara där ibland faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0