tio dagar kvar

Första dagen på jobbet efter semestern. Började med ett besök hos doktorn imorse pga min långdragna förkylning. Har tydligen en halsinfektion som är "ilsket röd". Jag fick utskrivet antibiotikatabletter och dunderhostmedecin. För jag vill verkligen inte gå omkring med en "ilsket röd" halsinfektion och vill verkligen inte ha den med mig till Kina! Tog en slurk av hostmedecinen och det känns som att den satte sig mer i huvudet än i halsen! Starka grejer de där. Men nu jäklar ska jag bli frisk! På lördag ska jag ha ett litet goddbye-party. Hoppas alla vännerna som är hemma kommer. Har ordnat med det mesta inför resan, fick tjänstledigt idag, hämtade papper till andrahandsuthyrningen av min lägenhet och sen är det mest bara att packa kvar. Igår fick jag se bilder på lägenheten vi ska bo i! Den är jättefin, med riktigt kök och toalett. Det blir toppen tror jag!

Förresten, jag längtar ner till Uppsala igen. Mycket. Mycket, mycket, mycket! Kommer alltid att längta dit! Kommer jag inte på någon annan galen ide blir de det till våren!
Goodnight**

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Oh, vad är det för hostmedicin!? Inte för att jag ska ha någon, men det är skoj att höra vilken som ger den effekten!

2008-08-13 @ 10:21:19
Postat av: Jenny

Hihi, Coccilana. Minsta dosen. Jag blev verkligen lullig, satt i soffan och det bara snurrade i huvudet! Har hört att den kan ha den effekten...

2008-08-13 @ 20:14:03
Postat av: Farbror Björn

Orsaken, att det snurrar är innehållet (Morfin).

Jag fick den en gång.

Jag tålde inte den. Men dom säger att den är effektiv.

2008-08-13 @ 21:34:49
Postat av: Faster Marie

Har också coccilianat en gång i tiden men tycker nog att en kopp vin tar bättre..........



Följer med spänning Din framtida resa till Kina, hoppas att Du har möjlighet att fortsätta med bloggandet när Ni har landat långtdärborta nånstansss inunder eller ??

2008-08-13 @ 23:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0