Vaccinationer och försäkringspapper, tre dagar kvar!

Jag tror jag börjar få lite ordning i reseröran nu äntligen. Alla papper är klara och kopierade. Kläderna ligger i en liten, just det, LITEN hög hemma hos mig, tog vaccination två av tre idag (den tredje tar jag efter jul) och ska bara registrera mig på resdagboken så är jag klar att möta Shanghai sen! Har laddat ner Skype så nu kan familjen och alla andra som vill prata med mig göra det! Det som är kvar att göra är att packa ner allt i backpacken. Resfebern lade sig i mitten av förra veckan, så nu känns det som vilken liten tur som hellst som jag ska ut på! Tror nog besöket i Uppsala gör mycket, komma dit och varva ner lite innan jag ska befinna mig på Arlanda fredag morgon. Någon, eller vi kan kalla han Mattias, möter upp mig vid stationen i Uppsala imorrn kväll. Just nu längtar jag mer till mitt älskade Uppsala än till Shanghai, men det vänder nog när jag sitter på planet och försöker fördriva tiden. 14 timmar i luften, det ni! Det är roligt att alla stöttar och uppmuntrar mig och tycker det är kul att jag åker ut å reser "medans jag e ung"! Det kommer nog bli en större förändring och upplevelse än vad jag kan föreställa mig nu!

Helgen var förresten jättetrevlig! På lördagskvällen var det Goodbye-party med alla mina vänner, ja alla utom en var faktiskt här! Sen blev det Plaza. Tack alla som kom! Vissta hade vi roligt?! I söndags var det kalas i sommarstugan så då fick jag tillfälle att träffa hela släkten också innan jag åker!

Sista dagen på jobbet imorrn, sen bär det av! Jippie!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

"åker ut å reser "medans jag e ung"!" Jag räknas nog inte som gammal, men jag kan inte ut o resa endå... Jag röstar för uttrycket "åker ut å reser medans jag kan!" =P

2008-08-20 @ 11:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0