innan läggdags

Pappa frågade igårkväll om killen på bilden i mitt förra inlägg, bodde i min korridor...önsketänkande.

När jag vaknade imorse satt en skata utanför mitt fönster och knackade med näbben mot fönsterbläcket. Hon hälsade nog mig godmorgon innan hon flög iväg, kanske till ett annat fönster...

...annars har jag legat på en ganska låg nivå idag. Har varken känt mig glad eller ledsen. Varit ganska likgiltig tror jag. Jobbet flöt på, fast jag mest gick runt där och var less. Men hustomten därute har äntligen varit och köpt små pallar på IKEA till mig, så nu når jag upp att fylla på kaffeautomaterna=) När jag skulle fylla på den som står uppe i fabriken, och öppnade framsidan av automaten för att komma åt att fylla på och rengöra, ser jag något som rör sig längst in, på bänken bakom maskinen...det är en liten mus!! =S Ute i verkstaden vet jag att dom har möss, för där har jag sett råttskit när jag fyllt på kaffe. Men inne i fabriken! Den lilla musen var jättesöt i alla fall. Liten och ljusgrå. Jag nämnde det för hustomten, och han skulle sätta dit en fälla sade han. Stackars lilla söta musen...

Pedagogik-boken ligger bredvid mig på sängen. Jag försökte verkligen plugga ikväll. Började skriva svaret på första frågan i hemtentan. Men det vill sig inte riktigt. Motivationen är inte tillräcklig. Nu håller mina ögon på att somna, och då är det svårt att se vad jag skriver. Hoppas på sol imorgon så jag blir lite glad. Och så ska jag få en kram av Mia. Då blir jag också glad. Ska gå och borsta tänderna och spola ner skolböckerna i toan. Då sover jag gott sen. godnattkramar

Och det hade faktiskt varit väldigt trevligt om han där bodde i min korridor...=)
                        I
                        I
                        I
                       V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0