My new town

Har nu bott här i en vecka, och trivs nåt alldeles förträffligt bra! Ännu har jag inte saknat Jämtland det minsta lilla, men det kommer nog komma stunder då jag gör det också. Denna vecka har det varit fullt upp varje dag, varje minut känns det som. Har det inte varit jobb så har det varit skola, och har det inte varit skola så har det varit jobb. Vissa dagar bådadera! Och sen saker som ska fixas hit och dit när man är ny student. Men allt har flutit på nästan för bra, och jag tror att jag ordnat med allt som ska ordnas nu.

Idag har det varit en alldeles underbar dag i Uppsala! Solen spred sina strålar på himmlen tidigt imorse när jag åkte till jobbet, och den fortsatte göra det under resten av dagen. Det har varit som den vackraste vårdagen! Och nu är det äntligen helg! Har sovit lite för lite i veckan och ser fram emot en skön sovmorgon imorrn. Sedan tänker jag bege mig neråt staden och traska runt lite där innan jag ska leta mig ut till Mias jobb. Jag tar bussen, så risken att jag hamnar vilse bör vara minimal! Fast det hände ju förra helgen så då kan det lika gärna hända igen...då skulle jag till centrum men hamnade i Nåntuna! Pinsamt. Men det är det som är en del av tjusningen just nu, att kanske hamna där man inte hade tänkt sig, men då lär jag mig samtidigt hur stan ser ut och vadrt jag INTE ska nästa gång! Det mest spännande jag gjort de här dagarna har nog ändå varit att köra bil i stan. Igår körde jag överallt kändes det som. Hade fått låna firmabilen till skolan, men sen när jag skulle till jobbet hittade jag inte riktigt...vilken överraskning(!)  Men en av mina gulliga kollegor kom och guidade mig tillbaka.

image46

Har kommit underfund med att studenterna här är smått galna. Häromdagen när jag traskade längs med ån, hoppade fem studenter i och badade! Tror dom tyckte det var kallt, för dom skrek rätt bra. Tänk om jag också blir så nu?! En liten galen student-jenny kanske?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0