Glass är bäst!

Är lite ledsen över att alla vännerna åker hem nu efter att dom har varit hemma i jul. Det kommer bli jättetomt och tyst nu! Men efter lite glass med kolasås blev jag genast lite, lite gladare. Glass är bra. Men lite glad är jag också...för jag har troligtvis fått tag på bostad i Uppsala!!=D Äntligen!! Efter att ha sökt hela hösten och vintern har jag nu två möjliga på g. Det är visserligen bara ett rum som jag kommer hyra i några månader, men det kan jag nog stå ut med. Imorgon ska jag ringa till jobbet där nere och höra lite med dom. Nu löser det sig äntligen=) Längtar mycket efter vännerna där nere!

Igår var jag på den roligaste festen jag varit på på länge! Var bjuden till en av grabbarna, hem till hans nya lägenhet där jag inte varit tidigare. Det var roligt från början till slut, en väldigt lyckad kväll! Fick träffa lite nytt folk, och det var roligt. Det var förresten hos en av dom som jag fick napp på rummet i Uppsala! Sen drog vi oss ner på krogen. Jag och några till missade bussen precis och fick åka taxi ner till stan istället, men det gick det också. Mycket folk var det på krogen, och jätteroligt var det där! Sen traskade vi några stycken hem till Frösön igen. Idag har det inte hänt så mycket. Först blev det sovmorgon, sen flöt dagen på och vips var det kväll. Åkte hit till Lit en sväng när jag tyckte det blev för tråkigt hemma. Men nu ska jag snart dra mig hemåt igen. Det är jobb imorrn. Och jag måste hem och vattna granen också. Får inte glömma det! Min stackars gran som jag jämnt glömmer att vattna.


stackars, fina, gröna granen som jag alltid glömmer att vattna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0