Vilse i Uppsala 2, men vilken tajming jag har ändå!

*skulle egentligen ha lagt ut det här igår. det här inlägget handlar alltså om måndagen...

Kom sent i säng inatt, men var uppe med tuppen imorse! Shemat för dagen såg ut såhär:

Duscha, äta frukost
Gå och hälsa på en vän
Leta mig bort till ILU
Tillbaka till Vretgränd, hämta packningen och gå ner till stationen

Jag tog till lite extra tid i planeringen, så jag hade marginaler om jag även idag skulle gå vilse. Det var som medräknat i planen. Och det var tur att jag gjorde det, för ingen kan ta omvägar så som jag kan! Hittade nästan helt själv hem till min vän, nästan helt själv...Var  hos han lite längre än planerat, men min ängel gav mig en karta, så jag tänkte att det nog skulle gå lite snabbare att hitta då=) Jag gick därifrån kvart i ett, och kursstaren började kvart över...
Haha det började bra, not! Hann knappt utanför dörren innan jag irrat bort mig! Måste ha sett ut som en dum turist där jag gick med kartan i högsta hugg och skuttade emellan gatorna på min väg mot skolan. När jag till sist var tvungen att inse att jag än en gång var vilse i Uppsala kom där som på beställning två killar som jag genast hoppade på! Dessa vänliga själar tog genast kartan av mig och det första dom gjorde var att vända på den;-) Sen visade dom exakt hur jag skulle gå för att hitta. För varje gata jag hittade, som jag kände igen namnet på från kartan, desto gladare blev jag! Och plötsligt låg det bara där...ILU, Institutionen för lärarutbildande! Hade noll koll på var jag skulle, det ända jag hade var nummret till salen vi skulle vara i. Men även där fanns trevliga människor som hjälpte mig att hitta rätt. 13.14 kom jag in i salen, puh, med en minut till godo! Snacka om bra tajming!!

                                                 
utan kartan hade jag fortfarande                           där vid den röda pricken ligger min skola.
vimsat omkring i Uppsala.

Det var en helt ny upplevelse att börja på högskola. Nu är jag inskriven på Uppsala universitet och ska läsa Pedagogik A, av alla ämnen=P ja, jag säger då det. Så det kan bli. Jag hann iaf med allt jag planerat idag. T.o.m. tåget kom jag med=) Och nu är jag hemma i vinterland igen. Där nere är det ingen snö. Det kommer jag nog sakna lite när jag flyttar. Jag har totalt vänt på dygnet när jag var där nere. Borde sova för länge sedan! Jobb imorrn. Nu ska jag dricka lite te. puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0