Klockan tolv och tjugosju idag gick jag på semester!

*      *      *           *      *      *            *      *      *            *      *      *            *      *      *           *      *      *
Som vanligt är det bara skit på teven. Man kan ju tycka att det kan gå en eller ett par bra filmer såhär en fredag kväll, men det tycker tydligen inte programcheferna på tevekanalerna. Så nu sitter jag här och lyssnar på musik och bloggar, precis som på den gamla goda tiden i Uppsala då jag enbart hade tre kanaler med dåliga program att välja på (om man inte räknar kunskapskanalen där de sände repriser på dokumentärer kväll efter kväll). Iofs känner jag nog lite för att skriva av mig också. En ensam kväll i lägenheten hinner man tänka mycket och ikväll har tankarna kretsat mycket kring den kommande resan. Ena stunden känns det helt overkligt och knäppt och konstigt, jag ska till Kina, KINA! Helt galet! Och sen ser jag passet som ligger på bordet och biljetterna som kom igår och inser att det är på riktigt. It´s reality! Det är med en skräckblandad förtjusning jag ger mig iväg till andra sidan jorden.

Men nu har jag faktiskt semester! Hm, vad ska jag göra i tre veckor tro? Bada och sola kanske, och dricka en å annan öl och äta glass. Det är som himla trevligt att kunna göra det och veta att man får betalt för det! Spanade in min lista på "saker jag ska göra på semestern" från i fjol. Den ser nog ut lika i år om jag skulle göra om den, förutom några småsaker som jag skulle vilja ändra på...

* Stråket...  (japp, det blir det såklart i år med!)
* Yran, yran, YRAN!!   (självklart! jag planerade ju min semester efter Yran...)
* Bada med Mister     (bara finvädret jag har beställt kan komma någon gång)
* Äta glass i badhusparken    (äta lite mindre glass i badhusparken.
                                                       sparar pengarna till glass i Kina istället)

* Bättra på min solbränna(?!)  (mm, behövs i år med)
* Gå å lulla på stan         (javisst, men i år ska jag lämna plånboken hemma)
* Sovmorgon                    (ohh ja, varje dag!)
* Titta på fjärilar               (de små gröna är riktigt söta faktiskt)
* ...och bara njuuuta av att vara ledig!!  ( !! )

Usch ja. Denna förkylning som verkar vara i en evighet. Känner mig mycket bättre än i början av veckan då jag låg däckad i sängen, men helt bra är jag ännu inte. Min semester började med ett par timmars sömn. Men från och med  nu kommer jag ha lördag-hela-veckan i tre veckor framöver. Väldigt väldigt trevligt ska det bli. Imorgon tänker jag och några vänner öppna en burk surströmming i sommarstugan. Och en snaps till det såklart. Nu ska det sovas i Frösöland. Goodnight goodnight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0