Hemma bra, men borta bäst...

Har man bott i på annan ort i fyra månader är det lätt att man blir lite vilse när man kommer upp hit har jag märkt. Även fast jag vet var allt ligger i denna lilla stad har jag lite svårt att orientera mig ibland. Och inte blir det lättare när man ska visa en annan vilsen tjej runt som precis kommit upp från Uppsala! I eftermiddags var jag och Rosita på stan, fikade lite och gick runt i butikerna. Sen hade jag en guidad tur genom stadens trafikskolor då hon ska försöka ta körkortet här uppe i sommar! Jag tror faktiskt jag har lättare att hitta nere i Uppsala än vad jag har att hitta här uppe nu. Galet! När vi gick där längs gågatan idag kom vi på alla butiker vi saknar där nerifrån, som Gina Tricot och New Yorker. Nej här får vi nöja oss med HM om vi vill handla kläder! Roligt värre. Jag tror minsann Östersund är för litet för mig för tillfället. Uppsala är lagomt, men jag har börjat drömma mig ännu längre bort...

natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0