kaffeböna



Natt i Flogsta. Det betyder att de flesta sover, utom Jenny som antagligen sitter och funderar och tänker tillbaka på dagen som varit. Och kanske också på när hon ska städa rummet som hon tänkt göra i en veckas tid nu. (Badrummet räknas inte, det städades med stor noggrannhet igår!)

Denna tisdag har varit en sån här "bra tisdag". Tisdagar kan annars vara rätt tråkiga. Men inte denna, trots den lite gråmulna himmlen. Antagligen beror det på att människorna på mitt jobb får min dag att lysa som solen! Jag möts av glada leenden och tilltal vartän jag vänder mig därute! När jag efter lunchen skulle fylla på kaffeautomaten uppe i fabriken, kommer en av killarna fram och frågar mig; "Går det bra för dig Kaffebönan?" Hihi, hoho! Det var ett nytt smeknamn! Men ack så fyndigt! Vanligtvis brukar jag därute kallas för "Gumman", Hörrödu", Älskling", "Bruden", och en kallar mig faktiskt vid mitt namn också...Men kaffeböna var det bästa hittills! En liten kaffeböna som springer runt därute, jojo. Undrar vad för sort jag är, en Brasiliansk kanske, eller en Colombiansk? Nja, jag vill nog vara en sån där Jämtländsk :)

Kvällen har ägnats åt tankar och funderingar kring denna krönika som ska skrivas och skickas till Utemagasinet. Härligt med en utmaning! Och att få skriva om något jag gillar, uteliv! Vore fantastiskt roligt om chefredaktören gillar den, och köper den! Mm, ska klura på den och se vad jag får till. Nej vet ni vad? Nu ska Kaffebönan sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0