Lay Your Love On Me, Mr Rolinski!

Lördag: Schlagerkväll med öl, chips och Mia. Kunde inte ha blivit bättre! Eller jo, om BWO hade vunnit! Min "Rösta på BWO kampanj" som jag bedrev sedan förmiddagen, misslyckades lite. Jag tror på Perrellins låt i utlandet, men det hade varit fint att få se honom på scenen igen, denna snygging till karl, Martin Rolinski! Han är som en glass som man bara vill äta upp!  Så Martin, om du skulle råka titta förbi på min sida och läsa det här...
Oh oh, oh oh
Lay your love on me
Lay your love, lay your love, love on me
Lay your love, lay your love, love on me!




Söndag: F1 säsongen drar igång! ÄNTLIGEN! Tyvärr är inte Flogsta korridorerna utrustade med digitaltv, så det blev till att följa upp resultaten på nätet. Första loppet gick i Melbourne, och min kompis där nere var såklart på plats! Jag tycker dom hade kunnat vänta med det loppet till i höst, men dom valde av någon anledning att lägga premiären där nere. Det var ett minst sagt händelserikt lopp, med avåkning efter avåkning. Av 22 startande bilar var det endast sju som kom i mål! Och en av dom var min nya favorit  Lewis Hamilton som startade i Pole position (längst fram) och tog hem premiärsegern! Han kom som rookie ifjol, och slutade då tvåa allt som allt, en poäng efter Räikkönen. Tror vi har en ny Schumacher där! Annars är det såklart Alonso som gäller, för hela slanten! Hoppas det går lite bättre för honom framöver. Pratade med min vän på plats imorse, och det hade tydligen varit en häftig upplevelse!


De var stallkompisar i McLaren ifjol, Hamilton och Alonso. I år har Alonso bytt tillbaka till sitt gamla stall, Renault.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0