Söndag=Teater

Under min vistelse här i Uppsala har jag tagit på mig att hjälpa Rimbos Teater med deras produkion av Peter Pan som ska sättas upp i september. Ingen är gladare än jag, att få känna mig behövd och samtidigt göra det jag älskar mest här i världen! Tyvärr kommer jag inte stå på scenen på premiären, då jag tänker vara i Östersund i sommar, och därefter är mina planer lite oklara. Jag gråter för att jag inte kan vara med, då jag tror att detta kommer bli en fantastisk föreställning, med glada och talangfulla människor medverkande. Teatern har verkligen dragit i mig, och försökt få mig att stanna kvar här längre då de väldigt gärna vill ha med mig! Är såklart oerhört smickrande! Men jag har gjort mitt val, och jag är glad att få hjälpa till efter bästa förmåga så länge jag är här. Har knappt hållit på med teater sedan gymnasiet, så mitt hjärta hoppar av glädje då jag är i Rimbo på söndagarna och får göra teaterövningar och läsa manus! Idag var jag med och agerade också! Skoj, skoj, skoj! Fick bl.a. spela Kapten Krok. Fick också träffa den lilla rödhåriga tjejen som ska spela "Stinget". Efter att ha levt som Stinget i fyra år nu, har jag varit lite orolig måste jag säga, då jag vill att denna roll ska bäras upp av någon som kan göra den minst lika bra som jag=P och jag tror på denna tjej. Men jag är, och kommer för alltid vara Stinget nr 1!

Efter teatern var vi bjudna på middag hos familjen Rosander, där jag alltid känner mig lika välkommen! Och jag måste säga att denna underbara middag som vi bjöds på, kommer jag leva på i en hel vecka! Kött och potatis! Har inte ätit det sedan jag kom hit! Jag har btw varit här i en månad och två dagar nu! Tiden går sjukt fort. Sjuuuukt fort! Snart är det sommar...


Tittade nyss ut genom mitt fönster. Marken är fläckvis vit, vilket tyder på att det har snöat här idag. Det märktes knappt tidigare, då snön som föll då smälte direkt den landade på den våta marken. Jag vill ha mycket snö. Lika mycket som i Lit. Massor med snö vill jag ha! Men jag inser att jag inte kommer få någon snö. Därför tänker jag nu lägga mig och drömma om äventyr i varmare länder. Det är nog minst lika bra! *natti natti*

image50
missing the snö in Lit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0