Är man positiv som fan så går allting bra!

Resternas tid är här. Mina måltider har de senatse dagarna bestått av en salig blandning av det jag hittat i kyl, frys och skafferi. Jag åker upp till jämtland på lördag och tänkte försöka ta vara på det som går så jag slipper slänga det, eller för den delen handla nytt. Dagens middag bestod av sjömansbiff, köttbullar och nuggets! Som sagt, en salig blandning. Det blev en måltid för en hel karl, så nu kan inte pappa komma och säga att jag äter som katta! Det ser ut som att jag klarar mig på det jag har fram till lördag. Imorgon är jag och Mia dessutom bjudna ut till Emma på middag, så då behöver jag inte tänka på det. Det ser jag fram emot, en sista sväng med brudarna innan jag åker upp!

Och imorgon är det sista dagen för mig ute på fabriken. Det känns riktigt sorgligt. Har gått där varje vecka i fyra månader, och på den tiden hinner man lära känna många. Kommer sakna den glada stämningen som råder där, de uppmuntrande orden, de glada skratten och känslan av lugn som jag får varje dag jag kommer ut dit, på landet. Alla där pratar om att jag ska åka upp till "norrland" över sommaren. En kille frågade idag vad det är för väder där uppe, om det är sommar där med. En annan frågade om det fortfarande var snö kvar där...
Så på måndag går jag tillbaks till jobbet i Östersund! Ska bli spännande att se vad som hänt där under tiden jag varit borta, saknar alla galna kollegor.

Annars har veckan varit toppen egentligen. Bekymmren ligger bara på ytan och så fort jag får något roligare att tänka på, vilket är mest hela tiden, så är det som om en vind blåser bort all skit från mig. Längtar efter alla glada vänner, familjen och sötaste hunden i världen! Sakna vännerna här nere kommer jag såklart göra, men dom får jag ju träffa till hösten igen! Allt ordnar sig. Ska bara bara bara ha kul i sommar! Och det är väl så det ska va, är man bara positiv som fan så går allting bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0