Det e så det ska vara!

p7252408p7252408p7252408p7252408p7252408p7252408

Det är shortsväder, kallölpåbalkongenväder, grillväder! Det är försommarvärme, svala vårvindar och grönskande träd. Ljusa kvällar, gladare människor, längtan efter sommaren. Helgen har varit allt det här. En enda lång myshelg med vänner. I fredags kväll satt jag på gräset i goda vänners sällskap, njöt av solen, ölen och nya bekantskaper. Igår blev det utflykt med Mia till Gränby där det shoppades inför Valborg. Vi satt ute och åt glass och hade en pratstund med min kollega Göran som passerade oss. Sedan hem och vidare till Nyby där jag tillbringade eftermiddagen på en filt på en gräsmatta och solade med Emma. Sedan grillade vi lite och senare på kvällen åkte vi in till stan och gick på Flurran eftersom vi var uppskrivna på listan. Då gäller det att passa på då de egentligen tycker vi är för små för att komma in där. Vi snurrade på där och hittade en indonesisk pojke som sprang och hämtade vatten åt oss och hade så roligt att vi missade sista nattbussen. Men i Uppsala finns det taxi så det löste sig.

Söndag och fortfarande försommarväder. Min bästa vän ringde mig och tyckte jag skulle kliva upp och följa med henne till Fullerö! Eftersom det var perfekt utflyktsväder tvekade jag inte. Maskrosorna blommar för fullt och intill husväggarna sitter mina grannar i bikini och solar. Mia plockade upp mig och vi cabbade ut till Fullerö där vi strosade omkring på den lilla inredningsbutiken ute i skogen som nu börjar bli riktigt stor. Sen åt vi glass. Det måste man göra. Och sen åkte vi hem. Har nu ätit soppa och chokladmousse, sitter i vår slitna skinnsoffa och lyssnar på Kent och vickar på tårna. Är ensam hemma och längtar till jobbet imorrn. Just i denna minut är allt så bra. Och det är vår. Det e så det ska vara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0