På bussen...

När jag åkte hem idag klev tre killar, skulle gissa att de är något yngre än mig, på tvåan till Flogsta. Det var coola killar, två av dom hade dreds och stora konstiga mössor. Den tredje killen hade munkjacka med luvan dragen över huvudet. De sätter sig på sätena till höger om mig och jag kan inte låta bli att vända öronen åt deras håll när de börjar snacka som bara coola killar kan. En av killarna med konstiga mössor frågar killen med luvan: "Mennn eee va görú nuförtiden rå?"
Luvkillen: "Ja jobbar me städ och bla bla på bla bla (hörde inte hos vilken konkurent han jobbade hos) och bla bla..." 
Jag faller in i egna tankar men hör i bakgrunden hur de fortsätter prata väder, vind och jobb. Luvkillen: "Mennn eee jag ska snart börja på ett annat ställe."  "Ren Jämt heter de." Jag vaknar genast upp ur mina tankar och tror jag hört i syne, killen bredvid mig ska börja jobba på mitt jobb! Luvkillen: "De e ett stort ställe å dom håller på me byggstäd å putsar fönster å sånt me." "Men man börjar sju, men då chillar man typ första timmen." (Chilla, hah! Ehh, lilla pojken var får du allt ifrån?!) Mösskillarna: "F***n va niiice!" Jag sitter och tittar ut genom fönstret och fnissar ända tills min blivande kollega hoppar av bussen.

Yeah, the world is small. Vilken överraskning det kommer bli när han får se att vi faktiskt jobbar första timmen på morgonen! Välkommen till Ren Jämt grabben!

Kommentarer
Postat av: Tjejen som behöver ett EEG

Inga problem, kommer han bara en timme innan så får han chilla bäst fan han vill! ;)

2009-04-21 @ 12:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0