Och lärde hon sig något?

Igår kväll var jag på inredningsskola. Ikväll har jag praktiserat det jag lärde mig. Kläderna ligger fortfarande i ett berg på golvet, men det är tillåtet fram tills att man skaffat sig en byrå eller liknande. Förutom det så har jag hängt upp mitt stranddrapperi på ena väggen, i hörnet vid sängen har jag hängt upp mina tunna, vita gardiner så de bildar en mysig sovhörna. Jag har flyttat på bordet som stod vid fönstret och klämt in det i ett hörn och och på det står en spegel upp mot väggen med blå och grön mosaik. I fönstret står mina tavlor från Hong Kong och några ljus. Jag har tänt lite rökelse som på den gamla god Kinatiden och ligger och studerar resultatet. Det enda som saknas nu är en matta och den låga, fina sängen som jag hoppas kunna köpa och frakta hem imorgon. Till skillnad från min varma, mysiga indien-inspirerade lägenhet på Frösön går det i blått, vitt och grönt här. Men det är ju också lite Jag, eller hur?! Jag tror jag trivs bra här.
Sängdags. xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0