Bandyfinaler

Hela staden är klädd i orange flaggor. Musik har spelats på torgen och glada och kanske mindre glada bandyfans har dansat fram på gatorna i helgen. Från Mias köksfönster kunde vi igår skåda två Edsbynfans och en Västeråsare som möttes på den smala trottoaren på andra sidan gatan. Vi fruktade ett mindre glatt möte mellan de tre men till vår förvåning slängde Västeråsaren ut med sina armar och sjöng glatt för de två andra som började sjunga med! Lyckligt avslut på bandyhelgen. Jag hade av misstag tagit på mig min vit-gröna sjal men lyckligtvis var de det vinnande lagets färger så jag smälte bra in med de andra när jag åkte hem inatt. Nu hoppas jag att allt pynt och lull-lull plockas ner i veckan så stan blir sig lik igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0