Hemma med mig

En ond axel blev till en ond arm som blev till att jag inte fick jobba idag. Eller inte kunde jobba rättare sagt. Igår eftermiddag hängde den längs min högra sida som en sten i ett snöre och vägrade samarbeta med mig. Jag tillät den inte heller att jobba då det antagligen skulle förvärra vad den nu än är jag har i den. Idag värker den inte lika mycket som igår och det gör inte lika ont i axeln när jag lyfter den. Men den känns fortfarande tung och hänger hellre än att göra andra saker. Min omgivning sa åt mig på skarpen att ringa vårdcentralen då jag gått i tre veckor med problem. Antagligen är det en inflamation som förvärrats då jag inte vilat som jag borde. Svårt att göra det då man jobbar måste jag säga. Och det är inte direkt möjligt att bara använda vänster arm i mitt jobb. Försökte som sagt en hel eftermiddag med det igår och det resulterade i träningsverk i den armen. Så idag känner jag mig dubbelt handikappad. Jag ska försöka vila snabbt så jag slipper vara hemma så länge. Har redan börjat klättra på väggarna och då har det bara gått fem timmar på min lediga dag. Skulle kunna baka bullar eller nån annan göra-hemma syssla men det går ju inte utan armar. Promenera kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0