Jäklar i Alsike!

Ett glatt gäng gav sig ut från lokalen imorse vid sju med sikte på en villa i Alsike, någon mil utanför stan ungefär vid Knivsta. Jag har aldrig varit i Alsike förut men tycker alltid det är spännande att åka ut till nya platser för att lära känna omgivningen lite bättre. Ute snöade det och var någon minusgrad. Fem glada renar åkte därför iväg för att göra flyttstädningen, däribland fanns jag. Grejen var den att värmen i bilen slutade att fungera igår så det sprutade bara kalluft ut genom fläkten. Så där satt vi och var glada att vi iaf var så pass många i bilen så att lite värme uppstod där inne. Vi kom så småningom till Alsike och jakten efter villan började. Vi hade fått en karta från eniro utskriven så att vi skulle hitta rätt gata och rätt hus. Men kan man lita på enirokartor? NEJ! Det kan man inte! Så vi snurrade runt där i nästan en timme. Fram och tillbaka, upp och ner, runt, runt. Jag har konstaterart nu att Alsike är lika stort som universum, oändligt! Och bara barnfamiljer bor det där ute. Stora villaområden i en skog. Eller nej, en djungel. Vi hittade några mammor i villaområdesdjungeln och frågade om de visste var gatan vi skulle till låg. Det var knappt de heller visste ska jag säga. Men sedan hittade vi en mamma som kände de som hade flyttat från villan och visste precis var den låg! Klockan halv nio kom vi fram. Lite skämtsamt hade vi skojat i bilen innan att det vore ju för synd om det inte skulle vara någon värme i huset då vi som redan var genomfrusna skulle börja jobba...

Vi kliver in i något jag hellre skulle kalla fryshus än villa! Fint, fräscht, skulle kunnat bli gjort på någon timme om det inte var för att det var svinkallt! Tio plusgrader visade en termometer där inne och vi kände oss inte så sugna på att sätta oss där på golvet och fika som det var dags för. Vi försökte få igång lite värme men det var ingen ide att ens försöka. Sen vred vi på kranen för att se om vi hade varmvatten iaf. Men icke. Inte en droppe varmt vatten kom det. Då hade vi fått nog. Klockan nio kommer vi tillbaka till lokalen efter att ha åkt bil i två timmar. Fikar och ger oss ut på liten-varm lägenhet mitt i stan-städ. Men men, nu har jag sett Alsike också.

Goodnight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0