Hot and cold


Ordtorkan har infunnit sig. Not good tänker jag då jag egentligen har massor jag vill få ut. Jag börjar plötsligt förstå mina studerande vänner som sitter och våndas över sina uppsatser och MÅSTE kunna skriva, trots att jag inte har någon deadline för mina ord. Veckan som har gått har inneburit halvtaskigt väder, flyt på jobbet och stora känslovågor för min del. Topparna har helt klart varit högre än vad dalarna varit djupa. Annat ska jag inte säga då jag får äran att dejta Mr Jackman...

Innan jag hälsade på hos that beutiful guy last night var jag och tittade på Emma och hennes pojkväns splitternya lägenhet i Fålhagen, en nybyggd tvåa med balkongen ut mot ån. Vi åkte sedan ner på stan och delade en flaska vin på Bullit. Att kunna göra sådana saker och sitta och snacka skit med henne är höjdpunkter som infinner sig allt för sällan. Men jag antar att de är det som gör det till sådana höjdpunkter, att man har något att längta efter. Att sedan få promenera under midnattens månsken med Mr Jackman var en fin avslutning på kvällen.

Ännu en söndag har gått. Ännu en vecka är slut. Sovmorgon är lyx, men sedan jag började kliva upp så tidigt på vardagarna har jag svårt att ligga kvar länge på helgerna. Idag var det inget problem och jag sov nog till klockan ett. Hann knappt hem och vända innan det var dags att dra sig mot Fyrisfjädern där Rosita dragit ihop till brännboll ikväll! För tredje gången på fyra dagar missade jag precis bussen så jag hann ta det lite lugnt ändå och kom dit i femtiden. Det blev inte så mycket spelat tyvärr. Kalla vindar är inte roligt när man är ute och leker.

Den släppte tillslut. Ordtorkan. Hoppas den gör det för mina vänner med, och för Mr Jackman. Då kanske det finns tid för fler månskenspromenader i veckan. Plötsligt kände jag inte för att jobba imorrn. Skulle vilja ha helgen i repris.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0