Trodde jag gillade sommaren, men den suger!

Varför ska alla människor försvinna så fort det blir sommar? Jag är inte heller helt oskyldig till det. Jag kommer smita upp, bort från er här nere. Snälla bind fast mig i ett träd någonstans så jag inte kommer här ifrån! Och Micke drar till Västerås. Alla åker åt olika håll. Flyr med sommarvindarna till något ställe vi kallar "hem" där vi tror att allt är så mycket bättre bara för att det är sommar. Varför gör vi det? Och alla på jobbet frågar. "Försvinner du från oss Jenny?" "Ska du flytta nu?" "När åker du?" "Kommer du tillbaka till oss?" "Varför då...?"

Jag vet inte vad jag vill alls. Flyter bara med och ser var den här sommaren för mig. Ifjol tog den mig till Kina. Kanske tar den mig till en annan kontinent den här gången. Annars kommer jag landa i Uppsala. Men först sommaren, den där skitsommaren som bara kommer och förstör.

Det spelar ingen roll var du är. Home is where your heart is! xxxx




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0