I tankarna är jag överallt.

Berätta hur man gör. Berätta hur man för en minut slutar sakna det som var och istället börjar längta efter det som kommer. Idag har jag varit hos dig, och jag har varit i Kina. Sen hamnade jag på en strand. Jag satt på stranden och det var natt. En ljummen natt, och det var sand. Och vågorna som sköljde upp och det var som att havet sjöng. Och där var jag. Där fanns inget annat än jag och tonerna från havet och tankarna på dig. Det var bara vi. Jag gungade i takt med vinden, öppnade ögonen och tittade upp mot himlen och det var vinter igen. En förvinter utan snö och utan dig. Dagarna är pärlor som träs upp på tråden som vi håller fast oss i. Jag står kvar men vill springa ut ur rastlösheten, mot friheten. Res med mig eller jag går själv. Jag klarar mig och dina ögon sa att jag är stark. Det blir som det är tänkt och i snön möts vi igen. Där jag är, där klarar jag mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0