Warm in november

Det är snart julmånad och det är plusgrader ute. Snö och frost känns långt borta. Mörkret kyler och gör längtan efter Hero längre och jobbigare. Jag försöker skapa värme genom tidsfördriv som får dagarna att gå lite fortare. Jag har precis stickat klart min mössa. Den är fin och grå och när jag har den på mig ser jag ut som en champinjon eller möjligen någon ur Tomtebobarnen. Det kommer snarast att åtgärdas. Gör jag den bara hälften så stor så tror jag att den kommer bli lagom. Eller kanske ska jag försöka skapa en ny trend, en svamptrend? Jag kanske blir rik och berömd och mitt verk kommer synas i alla världens hörn på varenda catwalk under vintern? Så svampmössa eller inte, det är frågan.



Igår var jag och Johan på äventyr till Sundsvall där vi tittade på hans lik till motorcykel som just hade obducerats på mcverkstaden. Sedan åkte vi och skaffade oss ett Ikea-family kort och fick gratis kaffe efter lunchen på varuhuset. Jag köpte ett par gardiner som når ända ner till golvet. Jag tyckte att det var dags efter tre och ett halvt år i lägenheten. Det har blivit en hel del piffat där de senaste månaderna så nu känns det som att komma in i ett asiatiskt tempel när man kliver in hos mig. Jag trivs, helt enkelt.
xx

*******************************************************************************************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0