Skidsnack

Det är bråda dagar här nere då det både ska hinnas med vänner, partaj och som grädde på moset en konsert på söndag kväll. Därför var det skönt att redan vara i Uppsala i morse när jag vaknade istället för att sitta på morgontåget ner som jag först hade tänkt. Under dagen har det traskats på staden och jag har fikat med Emma på klassiska Storken (under förvirrade stunder även kallat skatan, kråkan eller Emmas nya namn på stället "kråkboet". Kärt barn har många namn.) Vi hade mycket att ta igen så det hann bli ett par koppar kaffe där med min vän, som har börjat envisas med att jag ska få ihop det med en för tillfället mycket populär och framgångsrik skidåkare borta i Vancouver. Jag vet inte vad jag tycker om det mer än att det låter som ett näst intill omöjligt heltidsprojekt utan lyckat resultat. Och hon menade också att jag inte ska ta han för att han är kändis och Os-medaljör, utan för att han verkar vara en bra kille. Låter ju vettigt, men fortfarande omöjligt. Kanske ska ta på mig skidorna och bege mig ut i spåret någon dag. För motionens skull alltså.
xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0