Vägen till framgång.

Om jag vore en av mina grannar skulle jag bli avundsjuk på min lägenhet då jag går förbi fönstret här nere och tittar in. Det ser så mysigt och varmt ut. Jag kom precis in till denna varma, mysiga lägenhet efter en kvällspromenad i snålblåstens tecken. Jag fick en uppmaning av pappa att akta mig för fula gubbar då jag är ute så sent om kvällarna. Men på Frösön finns inga fula gubbar, bara sköna snubbar. Fast jag tror de håller sig inne om de får välja. Jag har kommit på att vill man någonstans i livet är det bara att börja gå. För man kommer ingenstans så länge man sitter inne. Det blir många promenader nu om dagarna.

I morgon tänker jag gå iväg till biblioteket för att ta det första steget i att utveckla min skrivande sida. Tänker att det kan finnas en del litteratur och tidsskrifter där som kan var till min hjälp. Steg två är att anmäla mig till en reseskrivarkurs i Sthlm. Den ska bli otroligt spännande att gå. Steg tre är när jag sitter i eftermiddagssolen på ett litet trottoarcafé på andra sidan jorden, smuttandes på något svalkande samtidigt som jag skriver på mitt repotage till någon resetidning. Jag börjar gå i morgon.
xx

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0