Var är gran(n)en?

Man ska inte säga att en dag har varit värdelös. Men jag vet inte vad jag ska säga om denna tisdag. Ingenting av de saker utanför lägenheten som jag hade planerat har blivit gjorda. Ångest. Jag har inte ens kunnat ha en skön och avslappnad dag hemma utan har bara legat och tänkt på de saker jag borde göra men inte har gjort.

Om jag nu ändå ska försöka få till något bra av denna dag kan jag nämna att jag äntligen klädde av gran(n)en. Jag tog med mig min stora vän kvistsaxen från Lit igår så efter avklädningen styckade jag ner gran(n)en i mindre bitar och stoppade ner han i en papperskasse. Det blir mycket lättare att göra mig av med han på det sättet utan att lämna en massa spår efter mig i lägenheten och trapphuset. Jag tänkte försöka bli av med han snarast möjligt, antingen genom att trycka ner han i komposttunnan eller kanske ännu bättre vore om jag tog hem han till Lit och bränner upp han. Det tog en stund att städa upp efter hela proceduren då resterna låg utspridda över hela golvet. Men nu är här fint och rent och inte ett spår syns efter gran(n)ens avlivning.


I morgon tänker jag ta igen allt som jag sköt upp idag. Möta Johan på stan, lämna tillbaka byxor och äta lunch. Hitta mig ett par nya byxor och sen hem. Förbereda mig inför jobbcoachen och kvällens träff med hjälten. Tur att gran(n)en är borta så den slipper ge mig mera ångest.
xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0