Hemma är där ditt hjärta är för tillfället.

Det var skönt och välbehövligt med vila i de jämtländska skogarna över påsk. Hann med både familjen, djuren, dricka kaffe med Niklas, femtioårskalas i stugan, spela spel, H, njuta av solen och mycket mer. Uppe bra men Uppsala bäst just nu, och det var mycket skönt att komma hem till staden igår kväll. Blev förvånad över hur grönt det hunnit bli här under de få dagar jag varit borta. Buskar har börjat spricka upp och i slottsbacken grönskar gräset. Kom hem till en tom lägenhet, Agnes är i E-tuna några dagar.

Jag har tvättat, städat, diskat, lagat mat och fixat lunch. Bäddat rent och plockat och stökat. Nu är klockan äntligen läggdags. På jobbet städade jag en tremiljonersvilla i Svartbäcken idag. När vi kom tillbaka dit efter lunch var de nya ägarna redan där. Mäklaren hade tydligen lovat att de kunde flytta in under dagen samtidigt som han igår bestämde med oss att vi skulle ha hela dagen på oss att städa. Ett misstag som fick husköparna att bli arga och renarna stressade. Men vad gör det när man är med bra kollegor och humöret är på topp! Jag har kommit till någon form av gilla-jobbet-stadie vilket gör att jag tittar på klockan från det att jag kommer hem på eftermiddagarna tills dess att den är så pass mycket att det är tillåtet att lägga sig och sova så det blir morgon snart och jag får gå till jobbet igen! Vilken dröm om man alltid kunde känna såhär inför jobbet. Men nu är det ju så att man ska tycka det är trist att det är måndag och man har en hel arbetsvecka framför sig. Jag bryter mig från det tills vidare och ser fram emot en ny dag med nya möjligheter imorgon.


Wan an xxxx


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej vännen!

Vad härligt att du trivs så bra, både med staden och jobbet!! :) Det är viktigt med bra arbetskamrater. Vad synd att vi inte sågs något i påsk, vi måste ta igen det nästa gång tillfälle ges!! Här är allt bra, ska på jobbet nu, läskigt möte med chefen..., sen mer jobb och sen är det äntligen helg! :)

Ha det så bra gumman! Saknar dig!

Kram kram

2009-04-17 @ 07:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0