Motionera mera!

Vi går som aldrig förr på jobbet. Knappt en enda sitter stilla längre. Vi har blivit utrustade med varsin stegräknare och ska vara med i någon slags tävling som heter Motiomera. Man kan tydligen vinna en massa pengar. Alla steg under fem veckors tid räknas och vi tävlar gentemot de andra distrikten. Dessutom tävlar vi mot varandra på jobbet också. Det visade sig att jag har stora fördelar då jag går till jobbet varje dag. Fusk tycker en del, de som hellre sitter i soffan och dricker kaffe. Ganska intressant hur många steg det blir på en dag. Är snart uppe i sextontusen. Det sista man gör på kvälllen är att registrera stegen på en hemsida där man kan följa de olika lagen. Nu ska jag gå åttio steg till och sen ska jag sova.
xx


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Fan vad du går! Tänk om jag var lika effektiv...

2010-05-05 @ 22:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0