Jättegod fisksoppa.

Jag är inte så haj på det här med matlagning, men när jag väl sätter igång så är det ganska roligt faktiskt. Idag gjorde jag en fisksoppa efter eget huvud som blev riktigt god. Eller kylskåpsrensning kan man också kalla det. Prova om ni vill.

Ta lite vatten, kanske 2 dl. Koka upp med en halv buljongtärning.
Häll i en skvätt grädde, en gnutta vitt vin, lite salt och peppar. Putteriputt på spisen. Sen lägger man i en hel vitlök som jag bara krossat med kniven så det inte blir för stark smak. Stora bitar gul lök, broccoli, och färdigskurna fiskbitar (finns i frysdisken) lägger jag i och låter det koka till fisken e klar, i femton minuter kanske. Högst. Det sista jag gjorde var att reda av allt för att få den lite tjockare. Jag tror det var allt. Sen värmde jag på lite Naanbröd till det. Väldigt gott. Jag borde bli kock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0