Nackdelen med att ha ett brevinkast

Det är inte så mycket att fundera över utan det är bara att konstatera att folk verkar tycka det är roligt att väcka mig klockan halv fyra på morgonen genom att smälla i mitt brevinkast. Är det inte onyktra karlar så är det reklamgubben. För några veckor sedan väcktes jag av att någon stod och ropade mitt namn genom brevhålet. Då måste porten ha stått öppen och grabbarna tyckte säkert det var alldeles förträffligt roligt att skoja med mig på det sättet. Jag var inte riktigt lika nöjd. Inatt hände det igen, fast denna gången vaknade jag av att något landade på min dörrmatta. Och vid halv fyra på morgonen sover jag vanligtvis som bäst så jag är ganska förvirrad när jag får ett sådant plötsligt uppvaknande. Jag var tvungen att gå upp och kolla vad det var och döm om min förvåning när jag plockade upp en bussturlista från golvet. Det jag funderar mest över är hur reklamgubben tog sig in i huset den tiden på morgonen? Porten borde varit låst, och vanligtvis får man ju reklamen på dagen. Och jag känner inte att jag var i det största behovet av en bussturlista just precis då. Ikväll åker tejprullen fram, för jag vill sova! Godnatt.
xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0